loading...
گروه عکاسی انعکاس
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
... 0 141 ebrahimi
:) 0 170 ebrahimi
استاد خوب سپاس - تبریک روز معلم 1 240 rahgozar
روز مادر 0 187 ebrahimi
/// 2 234 sanjabi
اولین اتوبوس فوق مدرن چندی پیش وارد بازار شد. 1 258 sanjabi
نخستین نشست انجمن عکاسی انعکاس برگزار شد 2 278 sanjabi
صد توصیه برای عکاسانی با سبک و سیاق حرفه ای (قسمت ششم) 2 225 sanjabi
برپایی کلاس آموزشی ساخت پل ماکارونی در دانشگاه آزاد شهر قدس 2 441 tavaf
عکس 0 237 ebrahimi
عسل بدیعی بازیگر سینما و تلوزیون درگذشت 3 314 tavaf
دوربین عکاسی که در کف دست قرار می گیرد 0 259 rahgozar
صد توصیه برای عکاسانی با سبک و سیاق حرفه ای (قسمت پنجم) 0 306 monzavi
پروژه ی عکاسی در جشنواره نوروزی برج میلاد تهران 0 293 rahgozar
پیشگامان عکاسی 1 (ابل سم در جستجوی طبیعت دست نخورده ) 0 290 monzavi
جادوی قطره آب در عکاسی 0 336 monzavi
صد توصیه برای عکاسانی با سبک و سیاق حرفه ای (قسمت چهارم) 1 364 sanjabi
تهیه عکس ها طبق لیست ارائه شده 5 699 sanjabi
چگونه عکس‌های چشم انداز (منظره) بهتری بگیریم؟ (4) 1 372 sanjabi
برگزاری کلاسهای محیطی 10 654 sanjabi
پل شیشه ای گراند کانیون (skywalk) 0 287 monzavi
پدر عکاسی مستند ... اوژن آتژه... 5 2617 ebrahimi
عکاسان مدلینگ چه می‌کنند؟ 1 422 tavaf
چگونه عکس‌های چشم انداز (منظره) بهتری بگیریم؟ (3) 0 391 farajloo
آموزش عکاسی پیشرفته ( عکاسی HDR) 4 1306 nastaran

محمود رهگذر بازدید : 147 یکشنبه 31 اردیبهشت 1391 نظرات (0)

 

ایزیس در سال 1911 در کشور کوچک لیتوانی واقع در شمال اروپا به دنیا آمد. نام کامل او (Israel Bidermanas) بود که بعد اً آنرا به Izis خلاصه نمود. در نخستین سالهای زندگی اش بود که به نقاشی علاقه مند شد.در سیزده سالگی مدرسه زبان عبری را ترک نمود و شاگرد یک عکاس شد. او یک بار آموزش دید و بعد سه سال با سرگردانی در چند کشور عکاسی کرد. وقتی به پاریس رسید جذب این شهر هنرمندان امپرسیونیست (1931) شد، بدون پول، بدون پاسپورت و بدون هیچگونه مدرکی و بدون اینکه حتی یک کلمه بتواند فراسوی صحبت کند.

پس از چند هفته زندگی خیابانی، موفق شد شغلی در یک استدیو عکاسی بدست آورد. پس از مدتی توانست خودش استدیو عکاسی باز کند. ایزیس در عکاسی حرفه ای پرتره موفقیت خوبی بدست آورد. با پولی که بدست می آورد می توانست مخارج خود را بپردازد و وقت اضافی خود را در بازدید از گالری ها ی هنری بگذراند.

موقع حمله آلمانهای نازی فرار کرد و در نزدیکی شهر لموگز واقع در جنوب مرکزی فرانسه پنهان شد. متأسفانه با خشونت تمام دستگیر شد. وقتی که توانست در مناطق آزاد شده ، رهبر مقاومت را ملاقات کند از او خواست که اگر ممکن است از آنها عکاسی کند. آنها موافقت کردند ولی وقتی او رفت و  وسایل عکاسی خودش را آورد دید در این مدت آنها لباسهای مرتب و تمیز پوشیده  و سرو صورت را هم شسته و اصلاح نموده اند. ایزیس فهمید که در این صورت او فقط می تواند پرتره های معمولی از یک جنگ دروغین بگیرد. لذا آنها را متقاعد نمود تا بگونه ای باشند که  قبلاً آنها را دیده بود، استوره های از جان گذشته در لباسهای چرکین ، و تازه نفس از پیکار و مبارزه.

 عکسهایی را که او گرفت حس پر شوری را در لموگز نشان میداد. وقتی به پاریس برگشت ،او به براسایی عکاس معروف شبهای دراماتیک پاریس معرفی شد. ایزیس مورد تشویق براسایی و دیگر هنرمنادن قرار گرفت. پس از چند ماه او به اندازه ی کافی عکس داشت تا اولین نمایشگاه واقعی و مستقل خود را در سال 1946 بر پا کند.اگر چه این نمایشگها او را معروف ساخت ولی برای او پولی بدست نیاورد. بنابراین فهمید که باید کارهایش را منتشر کند تا پولی بدست آورد. از سال 1950 کارهای او مرتباً در مجله ی هفتگی پاریس متچ منتشر شد و سپس در اولین کتاب او بنام پاریس افسون شده به چاپ رسید.

برای مجله پاریس متچ او از هنرمندان و نویسندگان بسیاری عکاسی نمود و با بسیاری از آنها نیز دوست شد. ایزیس بخصوص به مارک چگال نقاش معروف بسیار نزدیک شد و آنها ساعتهای زیادی را در پاریس و اطراف آن با یکدیگر قدم زده و صحبت می کردند. او همچنین با شاعر معروف فرانسوی ژاک پریورت دوست شد و اغلب آنها در اطاف شهر با هم قدم می زدند. این دوستی عمیق موجب شد که پریورت متن چند کتاب تصویری ایزیس را بنویسد.

ایزیس هم خیال پرداز بزرگی بود و هم سرگردان، و هر دوی این هر دوی این ویژگی ها را هم در خیابان داشت و هم در فکرش. او باورداشت که عکسها ساده به نظر برسند، اما در حقیقت پر از نقش محیط و اتمسفر فضا باشند و یک «واقعیت گرایی شاعرانه» در عکسای بظاهر معمولی ، نمود داشته باشد. دید او لطیف و مهربان و گرم بود، بدون اینکه فقط بر پایه ی احساسات باشد.ایزیس عشاق؛ بچه ها هنگام بازی ، سیرکها و هر چیزی که شامل طراوت و تازگی و بشاش بودن باشد را عکاسی می کرد.

ایزیس دوست نداشت پاریس را ترک کند. اما دو تا استثنا بوجود آمد که کتابهایش را در محل دیگری منتشر کند. عکسهای او از اسرائیل در زمان بازدیدش در سالهای 1952 تا 54 انعکاسب از خوش بینی مردمی است که یک کشور جدیدی را می سازند. همچنین چند بار به لندن آمد تا برای چند کتابش عکاسی کند. در نتیجه توانست در اول ده ی پنجاه یک کتاب هنری که متنش را ژاک پریورت نوشته بود، منتشر کند. عکسهای او در این کتاب شامل فضای مه آلود لندن و خلق و خوی مردم آنجا بود. یکی از معروفترین آنها عکس مردی است که در یکی از خیابانهای فقیر نشین لندن ، کاملاً در یک شادی ساده ی دمیدن برای ایجاد حباب های صابون غرق شده است.

عکسهای او نشان می دهد که سوژه ها بسیار با او احساس راحتی داشتند.او عکسها را به گونه ای گرفته است که مثل یک ماشین زمان در یک لحظه بیننده را ده ها سال و هزاران کیلومتر در زمان به محلی که عکس برداری انجام شده است ، منتقل می کند و همان احساس شیرین بازیهای کودکانه یا لذت خوش لحظه های عاشق بودن را با تمام وجود حس می کند. این هنرمندان بزرگ همیشه زنده و مایه ی افتخار و سر بلندی دنیای هنرند. 


 

 

 

  


  


  


  


  


  


  


  


  


 


اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    تمایل هنرجویان جهت تشکیل دوره های آکادمیک هنری در دانشگاه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 40
  • کل نظرات : 119
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 102
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 48
  • باردید دیروز : 5
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 98
  • بازدید سال : 3,739
  • بازدید کلی : 225,815